Dag 1 - presentation

Den 28 september 1990 föddes jag, Emelie Elisabet Miche de Malleray. På den tiden stod Emelie med i kalendern, men den dagen är numera bortbytt till Mohammed. Namnsdag har jag fortfarande dock, den 19 november är det Elisabet-dagen :) Storasyster blev jag den 18 oktober 1992, då föddes min syster Louise.

Jag är född på Växjö BB, och efter BB var mitt första hem i vår villa i Alvesta. Katter har vi alltid haft, så bland alla bilder i album från bebistiden finns massor av bilder på kattungar som jag fått dela säng, vagn, famn med...

Barnaåren är väl vad man ser som normal, mamma pappa två barn, villa, bil, husdjur. Vi bodde i ett väldigt barnvänligt kvarter och på samma gata fanns det 4 andra barn födda samma år som jag, som jag växt upp med, Rebeca, Andreas, Tessa och Karen.

I nian, då 15 år, blev jag gravid med min dåvarande pojkvän, och den 20 december 2006 födde jag vår dotter Alva Elisabet.

Ett par månader senare skiljdes mina föräldrar, och även om det var väldigt väntat (iaf från min sida) så tog det hårt på mig, och jag hamnade i någon form av kombinerad förlossningsdepression/skilsmässodepression. Min pojkvän var fantastisk som hjälpte mig genom detta, men förhållandet höll inte länge ändå. Efter 3 år tillsammans gjorde vi slut.

8 månader efter att Alva föddes gick jag tillbaka till skolan, och den 8 juni i år tog jag studenten med 91:orna. En helt fantastisk dag som jag aldrig kommer glömma! Mina betyg är värdelösa, men trots många psykiska motgångar så klarade jag det!

Nu bor jag hemma hos min mamma i vår lägenhet, min syster bor hos min pappa, och jag har Alva varannan vecka. Är för tillfället mellan jobb, men det löser sig förhoppningsvis snart. Jag är en extremt social person med mycket humor (om än lite elak humor ibland...), jag älskar att umgås men trivs samtidigt väldigt bra själv. När det kommer till musik lyssnar jag mest på svenskt så som Lars Winnerbäck och Melissa Horn, men älskar också att gå ut och shake some ass på krogen då och då till riktig pardymusic. Min absoluta favoritserie är One Tree Hill, men andra serier som också hänger med är Vänner, Sex and the City, och många fler.

Har nyligen bytt ut i princip hela min närmsta-vänner-krets, och känner just nu att jag verkligen har de personer jag mår bra av, nära, och de personer jag mår sämre av, lite avstånd till. Precis som det ska vara!

Jag är över lag nöjd med mig själv som person och jag tror att andra också tycker om mig för den jag är :)









Kommentarer
Postat av: Sara

Du är awesone!

2010-11-22 @ 22:59:42
URL: http://baradinsara.blogg.se/
Postat av: elin

Jag tycker inte om dig för den du där! Jag ÄLSKAR dig för den du är! Puuss <3

2010-11-22 @ 23:23:51
URL: http://elinlundiiin.blogg.se/
Postat av: Adele

Jättebra skrivet! (: längtar till imån när man får lösa nr 2 (: puss hjärtat<3

2010-11-23 @ 09:30:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0