Ny studentklänning... igen

Okej. Jag erkänner. Jag har ett beroende. Har nu investerat i min tredje studentklänning. Fast egentligen inte... den första har inte kommit (skulle komma i slutet av april men inte fått någon avi ännu iaf) och när den kommer ska jag skicka tillbaka den på en gång, för den är... värdelös. Den andra (den mintgröna/svarta från asos.com (ett par inlägg ner)) har jag inte hämtat ut ännu, men tänkte göra det imorgon (den får bli partyklänning på Valborg och heta sommarkvällar på Terrassen). Och idag sprang jag av misstag på den perfekta studentklänningen.


Den ser faktiskt rätt värdelös ut på bilden, men den är iaf ifrån Gina Tricot (349:-). Den är vit med blommönster i ljus silver, och den sitter som en smäck på. (Som en smäck? Vad kommer det uttrycket ifrån? Vad är en smäck?). Upptill är det typ axelvaddar snarare än ärmar men den är verkligen så otroligt fin på, lagom lång också! Så, nu ska jag inte köpa fler studentklänningar... tror dessutom att skorna till blir ett par gamla låga tan/bruna kilklackar från Skopunkten, de är redan ingådda ;) (men hallå? Ingådda? Gådda? Är det ett ord? Ingickna? Ingådda?)

Kommentarer
Postat av: Pappa

Ingångna heter det, min älskade lilla blondin!

2010-04-28 @ 06:24:41
Postat av: emelie

Hehe.. visste jag väl..

2010-04-28 @ 14:21:12
URL: http://emeliemiche.blogg.se/
Postat av: Anne

Superfin. Faster ger massor av upptummar. En smäck är en slags skärmmössa - tror att det är gammal stockholmsslang ursprungligen. Püss püss

2010-04-29 @ 06:35:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0