Sjukskriven

Som jag skrev för några inlägg sedan har jag varit sjuk och idag var jag till vårdcentralen! Jag fick kolla öron, hals och lungor, och det visade sig vara värre än jag trodde..

Jag har öroninflammation på vänster öra samt början på inflammation på höger öra, ingen halsfluss men typ sår och rodnader på stämbanden (därför jag varit så fruktansvärt hes!). Även fått hostattacker senaste dagarna som blivit mer tilltagande för var dag. Lungorna var fine, men om jag får feber eller yrsel ska jag dit igen och kolla, för då kan det eventuellt blivit lunginflammation. Jag fick utskrivet Kåvepenin, Cocillan (tror jag det heter) och även en nässpray med kortison mot öroninflammationen.. känns jättekonstigt att ta nässpray när man inte är varken snuvig eller täppt :P

Frågade om jag kunde gå tillbaka till jobbet imorgon och då blev läkarn nästan stött och stirrade på mig och sa "nejnejnejnejnejnejnej! Absolut INTE! Du bör vara hemma resten av veckan och vila rösten, du ska helst inte prata och ta det väldigt lugnt så att infektionen i kroppen kan försvinna". Så hon sjukskrev mig resten av veckan och skickade in läkarintyg till Försäkringskassan och sånt.. Jag som såg fram emot att komma tillbaka till jobbet, få nåt att göra efter varit sjuk förra semesterveckan, men nej nu ska jag ligga hemma helt ensam en hel vecka och inte ens prata med någon!

Jag vet att man ofta tror att man är sjukare än man är, men att komma till läkaren och få veta att man är sjukare än man tror? Helknäppt!!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Usch, stackare :( Krya på dig!

2010-08-16 @ 23:50:41
URL: http://familjenbrocka.blogg.se/livet
Postat av: Farsan

Du inte prata? På en hel vecka? Mooaaahahahaha!!!! Glöm det!!!

2010-08-17 @ 20:57:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0