Jag bygger om

Jag bygger om. Inte mitt rum, inte min personlighet, men i princip allt annat.

- Jobb
Imorgon är det måndagen den 14e juni. Dagen då jag på riktigt tar steget in i vuxenlivet. Jag börjar jobba. Avant Marketing heter stället och jag sommarjobbade där förra sommaren också, men i år har jag ingen skola att återvända till i augusti.

Jag kommer jobba ungefär 60%. De veckorna jag har Alva kommer jag att jobba 1 pass, 10 - 14, och de veckorna jag inte har Alva kommer jag att jobba 1½ pass, 10 - 16.30. Jag kommer att ha 4 veckors semester i juli/augusti.

- Diet
Idag, söndagen den 13e juni, började jag med min diet. Pulverdiet. Jag vet vad många tänker nu; "Pulver? Är hon inte riktigt klok? Det funkar aldrig, man går bara upp i vikt igen efteråt". Men inte jag. Jag ska klara detta. Jag har läst på massor om det innan jag började, jag är mentalt förberedd och jävrigt taggad! Motivationen är på topp och psyket är starkt.

För det första kan jag tala om att det smakar faktiskt riktigt gott. Jag har chokladsmak, och den smakar inte alls så otäckt som jag trodde att alla pulverdieter gör. Jag kommer i 3 veckor dricka 4 shakes om dagen och 2-3 liter vatten. 1-2 frukter går också bra, det kommer sakta ned viktnedgången något men det är okej. Sedan kommer stabiliseringsfasen, då man i 1-2 veckor byter ut en shake mot ett mål mat, sedan en shake till mot mat i 1-2 veckor, och fortsätter så tills man bytt ut alla shakesen till mat (nyttig mat, självklart). Detta tar alltså 5-8 veckor, bara stabiliseringsfasen. Eftersom man tar tid på sig och inte avslutar tvärt, tror jag verkligen att detta kommer gå vägen. Jag hejar på mig! Jag börjar idag på 75,0 kg till ca 158 cm, vilket ger ett BMI på 30, vilket räknas som gravt överviktig/gränsar till fetma.

Mitt stora mål med dieten (och träning såklart!) är att jag ska vara normalviktig, helst ligga på under 60 kg, när vi åker till Egypten i december! (Det betyder 16 kg på 6 månader)

- Träning
Jag har träningskort på ATC, Alvesta Träningcenter, och från och med nu går jag hårt in för träningen. Minst 2 gånger i veckan, helst 3 är mitt mål. Det är pga att jag behöver träna, som jag slutar tidigt på jobbet även de veckor jag inte har Alva.

- Körkort
Innan året är slut ska jag ha körkort. That's it. Finns inga andra alternativ.

Kommentarer
Postat av: Elin

du kommer lyckas med detta så himla bra. Och jag kommer va vid din sida genom allt och heja på dig så bra som bara jag kan! och jag kommer stolt över dig när du lyckas och du kommer vara ännu mer stolt! :) Love <3

2010-06-13 @ 16:21:08
URL: http://elinlundiiin.blogg.se/
Postat av: din hanna

jag tror på dig gumman, du klarar allt!<3

2010-06-13 @ 19:56:18
Postat av: jennie

Min morbror är ett praktexemplar på att man klara pulvet dieten utan att gå upp i vikt igen !! han har gått ner över 50 kg på 11 månader och har vart utan nu ett tag och är fortfarande smal. Så visst kan man, det handlar bara om iställning.



Lycka till Emelie, håller tummarna för dig!

2010-06-13 @ 20:24:05
URL: http://jencie.blogg.se/
Postat av: moa

Jag hejar för fullt på dig! Klart du klarar det :)

2010-06-14 @ 00:21:56
URL: http://mbladh.blogg.se/
Postat av: Anne

Klart du kan!! Även om det skulle vara motigt och komma misslyckade dagar så ge inte upp! ge allt!

2010-06-14 @ 18:41:29
Postat av: Anonym

Ett tips när man äter pulver är att man kan blanda in en tesked vaniljsocker, det tar bort pulversmaken.



något annat som jag hört är gi ska vara fantastiskt att gå över till efter pulverdiet. det vet jag dock inte själv, bara någonting jag hört :)

2010-06-14 @ 23:11:15
Postat av: Emelie

Detta fixar du! =)

2010-06-15 @ 22:19:09
URL: http://familjenbrocka.blogg.se/livet
Postat av: Jennie

Hej Emelie!

Hur går det med pulverdieten och allt annat?

Kram

2010-06-20 @ 12:29:00
URL: http://jencie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0